понедељак, 29. новембар 2010.

Гуске у магли


У беспоретку изокренутог вредносног система, у коме као народ из генерације у генерацију тужно и претужно животаримо, паралелно сапостоје реални живот, срамном метлом и вештом руком сатеран под тепих, и на сва звона и добоше објављиван живот виртуелног вредносног садржаја.
Историја се ствара животима и делима, и то делима реалне вредносне суштине која се не завршавају са нашим пролазним животићима, а камоли дневним бљесцима. Својим делима ми трасирамо животну будућност својих потомака или им себичним неделима ту будућност ускраћујемо.
Ово време карактерише гордо уздизање над пређашњим вековима надошлог  самољубља које пролазну славу и моћ олако претпоставља вечној истини и правди. Прошли векови подређују се пролазном тренутном бљеску, неког спортског догађаја на пример.
Државни механизам и друштвени организам покрећу се неком друштвеном главом докотрљаном са неког државног пуњача за јарце предводнике. Док стадо Божијих јагањаца под недремним оком невидљивог доброг Пастира тражи своју пашу на рубовима друштва, многи из њега излазе пожелевши близину видљивог јарца предводника. Изван друштвом омеђеног забрана почиње пустиња, страшно место људског постојања, на коме се усуђују постојати само они увек кадри стићи и утећи. Зато већина тражи себе и свој животни смисао у оквиру друштвеног живота.
Држава зато и јесте створена, да буде чувар приватних својина својих оснивача, да својим законима и механизмима силе буде гарант мира и једнаких права свих својих оснивача. Војном силом којом располаже, држава је дужна да брани државни суверенитет, неповредивост  државних граница  и добара, као и приватних добара свих својих оснивача од сваког безакоња спољних завојевача, а силом закона од унутрашњих узурпатора.
Србин је у Србији увек видео Мајку чију је част и мир бранио животом а која је за узврат бринула о њему и његовим добрима као и о свој својој деци. Времена се мењају кваре добре обичаје и доносе нове. Мајка се мења мењају јој се и деца, она захтева а деца одговарају на њене захтеве. Мења се и брзина кретања животних токова. Све више се јури а све мање стиже, недостаје  времена за мисли и осећања па није ни чудо што друштвене токове покрећу помисли.
Уместо смиреног промишљања Божијим законом испечаћеним умом и срцем, дадосмо се у трк за помислима које хитро долазе и одлазе. Полетесмо као гуске у маглу, и сад из те магле гачемо маглом заробљени. Помисли се роје са свих страна, покреће их табела успешних, популарних и славних. Сви би да буду популарни и славни и све помисли вуку тој страни. Лак и узбудљив живот, путовања по свету измамљују помисли оних којима је кретање ограничено сиромаштвом а живот ни мало лак.
Беспоредак цементира виртуелни ред истинског нереда, променом места неважног и важног, и како би вешти играчи рекли ухвати јарца за рогове. Тај јарац ухваћен за рогове приноси се на жртву иако инстиктивно одрече, некад давно слободном вољом прихваћени Завет да постане и остане Јагње. Како се то деси да они послати као јагањци међу вукове постану јарци, како друкчије ако ли не нереалном жељом да од јагањаца постану вуци.
А живот је вазда жртва, само што ни жртва ни жртвеници нису исти. Шта може човек бити више од човека, шта му може придодати пролазна слава и моћ стечена на гори кушања. Шта може спасити од смрти онога који свакога дана корача по сопственом гробу. Некад док смо имали времена, постављали смо себи оваква питања и давали и добијали један једини одговор, бесмртна је душа у њу треба улагати. Знало се то у овом народу, знало и сведочило. Знало се да пролазна слава пролазног смртника нити је имала нити ће имати васкрсну силу. Зато се умом и срцем служило Богу, и делом и речју, и песмом и мачем, све се радило на спутавању инстиката и ниских страсти Духом непроменљиве и вечне истине. Све ради спасења душе и задобијања непропадљивог Царства Христовог. Знала се истина, па се заборавила, а из заборава стигла нова знања и нови захтеви. Некадашњи смирени живот и рад у славу Божију, претворио се у надметање за пролазну себичну људску славу и неумерено стицање.
Многи, похрлили за пролазном славом и моћи коју пара даје, несвесно стварају беспоредак виртуелних вредности који није ништа друго него бацање прашине у очи оним гускама залуталим у магли. Кад се пролазна прашина углача  до нестварног звезданог сјаја, увек  се може бацити у очи које треба одвратити од животно битних, суштинских збивања.  Кад се спортске арене уздигну на ниво храма лако је владати инстинктитима верника ове криве вере. Ако водитељка РТСа каже да је тениска победа репрезентације Србије историјски догађај. Ако председник Србије сувереност Србије демонстрира једино на спортским трибинама, онда ником нормалном, није чудо што се границе Србије протежу од грла навијача до ушију играча. После историјских спортских спектакала радосне гуске у магли данима гачу, а за то време свестске силеџије им испод ногу извлаче и Косово и Србију, и школство и здравство и законодавство... и на очи свих нас све побројано и непобројано претварају у продужетак "милосрдног анђела" а да то само они ретки пустиножитељи могу да уоче. На већину, која се даде превести у јато гусака у магли, могу се применити речи пророка, очи имају а не виде уши имају а не чују ум имају а не разумеју. Док срећна већина живи виртуелним животом у успешној спортској Србији уз телевизијске екране, мањина води битку започету 1389. године на Косову пољу, чији се крај поклапа са крајем света.

1 коментар:

  1. Каква сјајна и инспиративна прича! Била сам у браку седам година без детета, због чега је мој муж почео да се понаша чудно, у последње време долази кући и више не проводи време са мном и рекао је да жели развод. Тако сам постала веома тужна и изгубљена у животу јер ми је доктор рекао да не постоји начин да затрудним, што ми заиста загорчава живот. све док нисам наишао на пријатеља који ми је са интернета причао о ДР АЛАБИ како је помогао многим женама са сличним проблемима кроз које сам ја пролазила па сам га контактирао на:(дралаба3000@гмаил.цом) и објаснио му је све ми је рекао требало би да буде обезбеђено пре него што је могао да баци чини на поновно окупљање да врати мог мужа, што сам ја и урадила, а он је послао снажну молитву коју сам морала да изговорим усред ноћи док је бацао чаролију љубави. Било је чудо 24 сата касније, мој једини муж ми се вратио и извинио се за све што је урадио и рекао ми да је у потпуности спреман да ме подржи у свему што желим, брзо назовем ДР АЛАБУ и реци му шта се ту дешава тренутак и такође ми је припремио и послао биљни лек за који је рекао да ће излечити сваку нежељену болест или инфекцију која ме је спречила да затруднем, а затим ме упутио како да га користим пре него што упознам свог мужа. После употребе ове аутохтоне биљке и корена, неколико недеља касније почела сам да осећам знаке трудноће свуда по себи, била сам заиста трудна и управо сам родила дечака са 1 месец. Кунем се да ће цео свет сазнати за ДР АЛАБУ јер је спасио моју везу и који ми такође даје децу коју данас могу са поносом звати својом. За сваку жену која мисли да је то немогуће, ево прилике да се насмеје и донесе срећу својој породици, љубазно контактирајте ДР АЛАБУ путем мејла на: (дралаба3000@гмаил.цом). Или га ВхатсАпп/Вибер преко +1(425) 477-2744, Заиста, он је Бог послат да донесе изгубљене љубавнике и донесе вам срећу..

    ОдговориИзбриши