петак, 3. август 2012.

ДОКОНА ЛУДА



Игром случаја, познајем једног човека чија се књига, као србски бренд у електронском формату, нуди у четири светске библиотеке, на три континента. У исто време човек је убоги сиромах и неважећи грађанин у свом граду, и комшилуку. Размишљао сам, како је могуће да књига овог несрећника побуњеног против неправедно срећних постане извозни бренд. Размишљао и домислио. Кад се крст окрене на криву страну све је могуће. На другим, ''демократским'' континентима његова књига представља доказ демократичности његове матичне земље, јер у недемократским друштвима таква врста побуне се санкционише недемократским средствима. Смрт, затвори и логори. Данас у демократији то више није потребно. У свом граду побуњени уметник ће за све своје суграђане бити докона луда, лице без занимања. Повремено ће за ситне паре градска власт од њега откупљивати по нешто књига, које ће предати на читање бубашвабама у свом подруму. А ако тамо, на тим далеким континентима, неко од наших људи прочита његову књигу, схватиће да је у отаџбини дошло до истинских демократских промена, што може да буде пресудно око двоумице по питању коначног повратка и улагања стеченог капитала. Кад сам га недавно срео и питао како функционише на тај начин, одговорио ми је, одлично, ту сам баш где треба да будем, слободан као птица, храним се мрвицама због чега сам лаког духа и немам проблеме са пробавом. Тад у потпуности схватих оне речи Господа нашег Исуса Христа да ће многи последњи бити први а први последњи.

Нема коментара:

Постави коментар